Kuidas valida pakendile õige materjal

16.10.2018

Pakendile õige materjali valimiseks näpunäited

Pakendile õige materjali valimisel oled alati õigel teel, kui pöörad tähelepanu olulistele detailidele. Lõppude lõpuks on ju pakend see, mis sageli oodatud müügiedule kõvasti kaasa aitab.

Kuigi stiilne disain ja tipptasemel kaubamärk on toote pakendi peamised elemendid siis õigesti valitud materjal mitte ainult ei tõmba kliendi tähelepanu kaubandusriiulile vaid aitab hoida lisaks heale transpordimugavusele ja heale funktsionaalsusele, kauba pakendis kaubanduslikult terve ning värske. Selline lähenemine tugevdab brändi ennast ja suurendab kindlustunnet, et kaup on kohale jõudes täpselt sama hea, kui enne teele asumist.

Järgnevalt toomegi välja mõned näpunäited, kuidas valida oma pakendile õige materjal just nii, et läbi saaks mõeldud nii eelarvele, pakendi mõõtudele ja suurustele, transpordile, materjali valiku võimalustele, jätkusuutlikkusele, kui lõpptarbija vajadustele.

Eelarve

Enne pakendi valmimist tuleb paika panna eelarve, mis ühtlasi aitaks paika panna õige materjali valiku, vajalike pakendite koguse, kujunduse teostamiseks summa ulatuse ning lõpptarbija atraktiivsuse pakendi suhtes.

Sellised materjalid nagu klaas ja kõik looduslikud kiud on tänapäeval väga populaarsed just oma loodusläheduse poolest. Samuti on tegemist materjalidega, mis lõpptarbijatele on väga atraktiivsed. Kauba pakendamise seisukohast on aga tegemist enamast üpriski kallite materjalidega ning sageli on sellised pakendid ka transportimiseks halvad, kuna võivad pikema transpordi korral kergesti puruneda. Valides kauba pakendamiseks kallimad materjalid, tuleb leppida olukorraga, et pakendite sisseostuks tuleb välja käija rohkem raha. Kui lõpptarbijad on nõus kauba eest rohkem raha maksma, siis on loomulikult looduslähedasemad materjalid kõige õigem valik.

Kaaluda ka eelarve-sõbralikke pakendamisvõimalusi. Tänapäeval ongi nii, et tugevamatest paberimassidest või kartongist pakendite erilahendused pole enam unistused, pakkudes lisaks huvitavatele disainilahendustele kaubale kaitset ning mis peamine, taskukohasemat hinda.

Valides materjaliks plastiku, peate leppima faktiga, et lõpptarbija silmis ei ole tegemist kõige keskkonnasõbralikum valikuga. Kuigi antud materjal liigub ümbertöötlusesse ja seeläbi taaskasutusse, võivad tarbija silmad riiulilt pöörata just materjali valiku pärast.

Leides tasakaalu pakendi kulu ja kliendi atraktiivsuse vahel, mõjutate suuresti oma projekti edukust.

Transport

Peale pakendile disaini loomist, mõelge pakendi funktsionaalsusele ja transportimisele. Enamasti mitte ükski disain ei ole peale vaadates kujunduslikult niivõrd hea, et pakendi ladustamine, kasutusmugavus ning transpordivajadus unustatakse või seda disainist lummatuna olles eiratakse.

Rikkudes pakendi punktist A punkti B jõudes, on projekt samahästi kui ebaõnnestunud. Kui kauba materjal on õrn või kergesti purunev, tuleks langetada valik tugevama materjali kasuks. Vedela kauba korral tuleks aga kasutusele võtta mittelekkivad materjalid, mis oma mõõtmete kujult väldivad ümber kaldumist.

Kõige lihtsamini transporditav pakend on neljakandiline. Võttes kasutusele erikujulise pakendi, muutuvad transpordihinnad kallimaks, kuna pakendite mahutamine võtab olenevalt pakendi mõõtmetest ja kujundite vahele tekkivast õhuruumist tunduvalt rohkem ruumi. Sageli on ka sedasi, et selliste pakendite transportimiseks kasutatakse lisapakendina kasti või karpi, mis tegelikult tähendab seda, et pakendi hind ja arv transportimiseks põhimõtteliselt kahekordistatakse. Selline lähenemine ei ole kindlasti ärile kõige kasulikum.

Ladustamise seisukohast on hea pakend selline, mis oma olemuselt on lapik, mida annab lapikuks voltida või mida annab üksteise sisse panna, moodustades kinnistes kastides torne.

Materjalid ja jätkusuutlikkus

Pakendile materjali valikul on üheks heaks reegliks: „Loo mantel, mida ise kannaksid“. Sulle ju ei meeldiks kanda mantlit, mis on mitmeid numbreid suurem või hoopis väiksem? Õige suurusega pakend kauba ümber annab parimad tulemused ja avaldab lõpptulemusele suuremat mõju.

Lisades pakendile ettevõtte logoga trükimustreid on võimalik muuta pakendi atraktiivsust märkimisväärselt kõrgemaks. Hea trükitulemuse saavutavad näiteks kilematerjalid, mida kasutatakse enamasti toiduainete, piimatoodete, kosmeetikavahendite, ravimite ja jaemüügitoodete jaoks. Kiled ja kilest loodud pakendid on paindlikud pakkematerjalid, mille puhul on tegemist kergekaalulise kaitsematerjaliga. Trükimustri kasutamiseks pakendil on võimalik kasutada lisaks kilekottidele, suuremate kaupade pakendamiseks pakkekiledel ning teipidel. Keskkonna säästlikkuse eesmärgil on üllas kasutada ümbertöödeldud kile, mis oma läbipaistvuselt ei ole enam kirgas.

Loomulikult annavad suurepärase trükitulemuse ka kõik paberpakendid ning paberist pakendi ümbrised – olenemata, kas paber on lamineeritud või mitte.

Printmuster pakendil ei piira pakendiringlust. Oluline on, et peale kasutamist jõuaksid pakendid ümbertöötlusesse. Teadlikkuse edendamiseks on soovitav lisada pakendile trükituna vastavad juhised ja märgised.

Mõtle pakendi mõõtmetele

Kaup on see mis määrab pakendi mõõtmed. Selle asemel, et võtta kasutusele mitmes erinevas mõõtmes kaste või kotte, proovige piirduda alati vähemaga. E-kaubanduses efektiivselt kasutuses oleva turvaümbriku puhul saab sageli isegi piirduda ühes mõõtmes kotist. Täpsemalt leiab selle kohta infot meie postituses Turvaümbriku kasutamise eelised. Hea ökonoomse disaini korral on võimalik sedasi oma kulusid minimaliseerida.

Tunne oma klienti

Kuigi on oluline kaaluda eelarvet, transporti, materjalide valikut ning pakendi disaini, ei saa üle ega ümber lõpptarbija vajadustest ja eelistustest. Hoides kliendi soovid esikohal, jõutakse parimate tulemusteni kiiremini.

Materjali valik, mida soovite oma pakendi puhul kasutada, peab olema osa brändist, andes sedasi kliendile edasi sõnumi oma usaldusest. Kliendi vajaduste mõistmiseks on mõislik astuda kliendi kingadesse, ainult sedasi suudetakse teha edukaid turunduse ja brändingu otsuseid.

Piiranguid pole

Materjalide valik on väga lai ja kui materjale omavahel kombineerida, siis muutub võimaluste valik lõputuks. Lõpu määratlevadki eelarve ja kindlasti ka pakendidisaini võimalused. Pakendile materjali valikul pöörake tähelepanu kõikidele detailidele, mis välja tõime, kaaluge oma võimalusi ja looge teostuseks plaan, et sihtpunktist kõrvale ei kalduks.

Kõige tähtsam, hoidke oma brändi kuvand alati esikohal, et oma headust iga pakendiga annaksite lõpptarbijale riiulile pandud kaubaga edasi.